تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 23:31
کد خبر : 3869

تحلیلی بر نتایج دور از‌ انتظار آزادکاران در مسابقات جهانی

تحلیلی بر نتایج دور از‌ انتظار آزادکاران در مسابقات جهانی
هر چند تیم آزاد کشورمان با کسب چهار مدال و با ۱۱۰ امتیاز روی سکوی دوم جهان قرار گرفت اما توقع جامعه کشتی از این تیم با تجربه و عنوان دار، بیش از اینها بود و متاسفانه کادر فنی  نتوانستند توقعات را برآورده کنند. این نتایج، در حالی رقم خورد که تیم ما در طول این دو سال با پشتیبانی عالی فدراسیون کشتی و حمایت ویژه علیرضا دبیر اردوهای خوبی را پشت سر گذاشت و بر خلاف روس ها، در تورنمنت های قاره ای و جهانی مختلف، حضور مداوم داشت.

به گزارش صدای کشتی از بین کشتی گیران تیم ملی کشورمان هشت نفر عنوان دار جهان و المپیک و دو نفر، سال اولی بودند.
هر دو نفری که سال اولی بودند حذف شدند و از بین هشت عضو عنوان دار تیم، چهار نفر از آنها هم دستشان از مدال کوتاه ماند و این در حالی است که تیم آمریکا با چهار عنوان دار جهان و المپیک و شش کشتی گیر سال اولی پا به میدان جهانی گذاشته بود ولی آنها که وضعیتشان روی کاغذ از ما ضعیف تر بود،در نهایت توانستند با اختلافی ۳۸ امتیازی نسبت به تیم ما عنوان قهرمانی را به دست بیاورند.
سال اولی های آمریکا یک طلا و دو برنز گرفتند و سه نفرشان حذف شدند و با تجربه های آنها توانستند دو طلا یک نقره و یک برنز به دست بیاورند. یعنی عنوان داران آنها آمار صددرصدی کسب مدال را ثبت کردند و این در حالی است که تیم ایران، آمار پنجاه درصدی کسب مدال را در این زمینه به جا گذاشت.
در صربستان ،رضا اطری،رحمان عموزاد،یونس امامی و مجتبی گلیج عنوان دارانی بودند که دستشان از مدال کوتاه ماند.
اطری به بازنده یاسین رضایی و نفر پنجم آسیا باخت. رحمان عموزاد قهرمان جهان سال قبل ما هم به بازنده سال گذشته اش و هم در نمایشی ضعیف، به کشتی گیر سال اولی روس ها باخت. یونس امامی مغلوب کشتی گیر پا به سن گذاشته روسی الاصلی شد که سالها بود در مسابقات جهانی مدالی کسب نکرده بود. مجتبی گلیج هم مغلوب سعدولایفی شد که سایه ای از سعدولایف همیشگی هم نبود.

از سوی دیگر،تیم روسیه بعد از حدود دو سال دوری از سطح اول رقابت های جهانی،با شش عنوان دار جهان و المپیک و چهار عضو سال اولی پا به میادین گذاشت.
سال اولی های آنها یک طلا و یک برنز کسب کردند و آماری پنجاه درصدی از خود به جا گذاشتند و با تجربه های آنها یک طلا و یک نقره به دست آوردند و آماری سی درصدی ثبت کردند.
با این وجود از نظر مرغوبیت مدالی با کسب دو طلا نسبت به تیم ما نتیجه بهتری گرفتند و از نظر امتیازی هم اگر امتیاز تیمی روس ها را محاسبه کنیم نتیجه آنها از ما بهتر می شود و در این صورت، ما مقام سوم تیمی را باید کسب می کردیم.

در نبردهای رودررو، به جز پیروزی رحمان عموزاد بر نیک لی آمریکایی در همه نبردهای رودررو مقابل روس ها و آمریکایی ها بازنده بودیم.

روس ها که تا واپسین لحظات هم مشخص نبود که مجوز حضور در رقابت های جهانی را به دست می آورند یا نه هم از نظر مرغوبیت مدالی و هم از نظر امتیازی و هم در دیدارهای رودررو از ما بهتر بودند.

تیمی که بیش از سایر تیم ها شرایط قهرمانی و کسب بهترین نتایج تاریخ کشورمان در سال های قبل از المپیک را داشت نتوانست نتایج دلخواه را کسب کند و حالا سرمربی تیم ملی باید بابت این نتایج دور از انتظار و رییس فدراسیون بابت انتخاب و اعتماد به این کادر فنی، پاسخگو باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سید محمد موسوی پنجشنبه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

سلام.پیرو تحلیل شما که دقیق بود یکی از ضربات مهم باخت کشتی گیران کوچینگ بود .کشتی گیری که در این رده کشتی میگیرد باخت در ۵ ثانیه و ۱۰ ثانیه قابل توجیه نیست ضمن اینکه موفقیت و شکست یک کشتی گیر در کشتی های حریف برابر و بهتر معلوم میشود وگرنه که بردن کشتی گیرانی که رده پایین تر دارن که شاهکاری محسوب نمیشود بردن روسها و آمریکایی هایی که برتر و یا برابر هستند عیار ورزشکار و مربی مشخص میشود. باخت های عموزاد.اطری حتی امیر محمد یزدانی توجیه ندارد