تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 14:53
کد خبر : 3969

با فرافکنی و آسمان ریسمان بافتن چیزی حل نمی شود

تقویت کادر فنی در اولویت کشتی آزاد

تقویت کادر فنی در اولویت کشتی آزاد
یونس همیالی- با شکست حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور امریکایی در فینال 86 کیلوگرم رقابت های جهانی 2023 بلگراد واقعیت های کتمان ناپذیری به تصویر کشیده شد.

به گزارش صدای کشتی، در این بین تصورهای سابق زیر چرخ های سنگین ارابه بی رحم نتایج مضمحل شد و تاکید تازه ای بر این باور ارایه کرد که حل این مشکل بزرگ از توان کادر فنی خارج شده است. در نهایت مشخص شد که کادر فنی با ارائه حرف های دهن پرکن و برنامه ریزی ویترینی نمی تواند مشکلات را در عمل مدیریت کند. در نتیجه باید تفکر و دیدگاه های پیاده سازی شده مورد بازنگری قرار بگیرند و مشخص گردد که چه بخشی هایی از مسیر به اشتباه طی شده است. در این بین با فرافکنی و آسمان به ریسمان بافتن و منتسب کردن نتیجه شکست به عوامل دیگری جز خود، کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد. البته این جدال همیشگی را به صورت کلی و یکجا نمی توان تجزیه و تحلیل کرد. پس باید آن را به قطعه های کوچک تری از یک پازل بزرگ مبدل و آنالیز کرد. به این صورت متوجه خواهیم شد چه ضعف هایی در بعد فنی، روحی و آمادگی جسمانی در کشتی حسن یزدانی وجود داشته است.

این طبیعی است که وقتی تیم در یک رقابت معتبر بین المللی عملکرد رضایت بخشی از خود نشان نداده است، بیشترین هجمه و انتقادها به سمت کادر فنی روانه می شود. در این میان برای کسی اهمیتی ندارد که اساسا نحوه آموزش مربیان در کشور چگونه بوده است و آیا آنها بر اساس شایسته سالاری وارد این جایگاه ارزشمند شده اند و از شاخصه های دانش کافی برخوردارند یا تنها براساس روابط و لابی گری با پیشینه نه چندان فاخر به این مسند رسیده اند؟

در سالن اشتاک آرنا چشم ها به تمام زوایای پنهان نبردها می چرخید اما در بیشتر مواقع تاکتیک رهایی بخش برای خروج کشتی گیران کشورمان در مقابل حریفان تا بن دندان مسلح از سوی کادر فنی دریافت نمی شد. همچنین ضریب خطای آنها برای جلو بردن اهداف کشتی گیر بسیار هولناک نشان می داد و تاوان این اشتباه های متوالی باعث نرسیدن تعداد زیادی کشتی گیر به سکوهای سه گانه و شکوفا نشدن ظرفیت ها بود. این شکست ها نشان داد اتخاذ برنامه تاکتیکی درست برای موفقیت وجود نداشت اما برخی با پیش کشیدن بحث های انحرافی، آدرس غلط دادن و گمراه کردن افکار عمومی خواستند به جای عمل کردن به وظیفه خود طوری القا کنند که انگار در این آوردگاه هیچ مشکلی از سوی کادر فنی وجود نداشته است. اگر رسیدن به مسیر مطلوب در المپیک پاریس برای رییس فدراسیون مدنظر است باید هدفمند و سنجیده در جایگزینی بعضی از افراد کادر فنی تصمیم گرفته شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.