تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1402 - 0:25
کد خبر : 5083

جدال داغ کشتی گیران در وزن ۹۷ کیلوگرم/چه کسی راهی المپیک پاریس می شود؟

جدال داغ کشتی گیران در وزن ۹۷ کیلوگرم/چه کسی راهی المپیک پاریس می شود؟
کاظم پرورده -بازی های تابستانی المپیک پاریس در حالی سال آینده برگزار می شود، که تیم ملی کشتی آزاد ایران هنوز سهمیه خود را در اوزان 57، 74 و 97 کیلوگرم کسب نکرده است.

به گزارش صدای کشتی، یکی از اوزانی که شانس کسب سهمیه آن تقریبا صد در صد است، وزن ۹۷ کیلوگرم است که هر یک از مدعیان این وزن در صورت حضور در رقابت های گزینشی قاره ای می تواند به راحتی سهمیه المپیک را کسب کنند.

قطعا بزرگترین مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم در آسیا و جهان احمد تاج الدینوف داغستانی الاصل از کشور بحرین بود که با کسب مدال طلا در رقابت های جهانی صربستان سهمیه المپیک خود را دریافت کرد و با توجه به عدم حضور این کشتی گیر، راه یابی نماینده کشورمان به فینال رقابت های گزینشی و کسب سهمیه بسیار محتمل است چرا که به جز سال گذشته که نماینده کشورمان با شکست مقابل این کشتی گیر روسی الاصل بعنوان سوم آسیا رسید، در چند سال گذشته سکوی قهرمانی این وزن از آن نمایندگان کشورمان بوده است.

رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی در حالی روزهای ۲۲ لغایت ۲۴ آذرماه در شهر ساری استان مازندران برگزار می شود که تمامی مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم ملزم به حضور در این مسابقات هستند. از جمله نفرات مطرحی که احتمال حضور آن ها در این مسابقات بسیار بالاست مجتبی گلیج، امیرعلی آذرپیرا، محمدحسین محمدیان، احمد بذری، امیرحسین فیروزپور، مهدی حاجیلوئیان، ابوالفضل بابالو و دانیال شریعتی نیا از جمله نفرات مدعی این وزن هستند که می توانند رقابت جذابی را ایجاد کنند.
اما نکته حائز اهمیت حضور کامران قاسم پور دارنده ۲ مدال طلای جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم در رقابت های انتخابی وزن ۹۷ کیلوگرم است که می تواند معادلات در این وزن را بهم بزند.
قطعا مجتبی گلیج که در چند سال گذشته مدال برنز جهان در این وزن را از آن خود کرده و کشتی های خوبی را با کایل اسنایدر و عبدالرشید سعداله یف گرفته، می تواند بیشترین شانس را برای موفقیت در این وزن داشته باشد، اما کامران قاسم پور که به دلیل مصدومیت رقابت های جهانی امسال را در وزن ۹۲ کیلوگرم از دست داد نیز یک کشتی گیر با کلاس جهانی است که در چند سال گذشته در وزن ۹۲ کیلوگرم هیچ شکستی نداشته، اما سال گذشته در جام جهانی آمریکا در وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست مقابل کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک تجربه خوبی را در این وزن نداشته است.

بهرحال انتظار می رود با حضور تمامی مدعیان این وزن، رقابت مورد نظر کادر فنی بوجود آمده و در نهایت شایسته ترین کشتی گیر راهی المپیک پاریس شود. قطعا نماینده کشورمان در المپیک پاریس با حضور مدعیانی همچون احمد تاج الدینوف جوان از بحرین، عبدالرشید سعداله یف با تجربه از روسیه و به احتمال زیاد کایل اسنایدر نماینده پا به سن گذاشته و عنوان دار آمریکایی کار سختی را برای کسب مدال پیش رو خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.