تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 22:30
کد خبر : 4219

وضعیت قرمز در وزن های المپیکی

خودمان را با آمارهای عددی گول نزنیم

خودمان را با آمارهای عددی گول نزنیم
یونس همیالی- نتایج کسب شده از رقابت های کشتی جهانی بلگراد و بازی های آسیایی هانگژو نکته هایی برای رئیس فدراسیون و کادرفنی یادآوری می کند و نشان می دهد که باید به نیمه پنهان این دستاورد با تمرکز و دقت نظر کافی پرداخت و از نگرش یک سویه به آن پرهیز کرد.

به گزارش صدای کشتی، همچنین منتشر نمودن مقایسه عددی نتایج نسبت به دوره های قبلی و آب و تاب دان به آن با این ضمیمه که پیشرفت های مطلوبی صورت گرفته است هم باید متوقف شود. چرا که نه تنها بروز شادمانی در تک تک جداول به چشم نمی آید بلکه باعث فاصله گرفتن ازعمق فاجعه خواهد شد. در واقع سنگینی نگاه در چنین تحلیل هایی ضمن ترسیم فضای تیره و تار، ذهن علاقه مندان را برای ناکامی های احتمالی آینده آماده می کنند. کیفیت و کمیت چگونگی مدال های به دست آمده و بالارفتن روی سکوی تیمی کاملا عیان است. در واقع هر مخاطب غیر حرفه ای کشتی هم می داند شرایط طوری نیست که بشود به آن دلخوش کرد. این حقیقت به یک واقعیت تلخ پیوند خورده است که وضعیت بیشتر وزن های المپیکی رضایت بخش نبوده، بارقه امیدواری به وجود نیامده و به نوعی همه در حیرت و حسرت فرو رفته اند تا جایی که این مسیر دورنمای روشنی در خود نمی بیند.

هر چقدر رویداد مهم سال آینده نزدیک تر می شود ضعف های بیشتری از کشتی گیران نمایان می گردد که واقع گرایی در بررسی شرایط آنها می تواند گزاره ناکامی را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس پررنگ و تقویت کند. این شرایط نشان می دهد در کنار تمام جذابیت ها و موفقیت ها برنامه های تاکتیکی، هدف گذاری و آنالیز لازم است. برنامه هایی که بتواند در مواقع سرنوشت ساز جلوی اشتباه های تاریخی که از کاستی های فراوانی رنج می برد را با انتخاب های صحیح بگیرد و از تکرار آن در مسیر سقوط جلوگیری کند. البته چنانچه در فدراسیون کشتی عاملی برای تهییج مشاهده شود و ابزارهای کارآمد و باتجربه برای این تغییرهای تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.