تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 21:55
کد خبر : 1616

برگی از تاریخ کشتی

علیرضا راج، ستاره اولین دوره مسابقات کشتی نونهالان کشور ۱۳۷۲

علیرضا راج، ستاره اولین دوره مسابقات کشتی نونهالان کشور ۱۳۷۲
اولین دوره رقابت های تشویقی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان کشور با نام جام پهلوانک ها طی روزهای 21 تا 23 دی ماه 1372 درسالن هفتم تیر تهران با حضور 607 کشتی گیر در هفت وزن برگزار شد. این رقابت ها در یک وقت چهار دقیقه ای که دو دقیقه اول کشتی آزاد سپس دو دقیقه دوم کشتی فرنگی برگزار شد که علیرضا راج از خوزستان ستاره مسابقات شد.

به گزارش صدای کشتی، در وزن ۳۰ کیلوگرم که ۸۷ کشتی گیر حضور داشتند ؛علیرضا راج از تیم راه آهن خوزستان با هنرنمایی و اجرای فنون زیبا توانست استعداد بالا خود را به نمایش بگذارد و در شش جدال با ضربه فنی به برتری رسید. کشتی گیر دیار اندیمشک در فینال این وزن مقابل مهدی خاکزاده از تهران قرار گرفت که ابتدا روی زیر گیری و بارانداز حریف در دو دقیقه نخست سه امتیاز عقب افتاد اما وقت دوم در کشتی فرنگی با تاکتیک مناسب با نتیجه ۱۴– ۳ برنده شد و به مدال طلا دست یافت و عنوان بهترین کشتی گیر این آوردگاه به خود اختصاص داد.

در ساید اوزان جمشید احمدی، علیرضا رشیدی و مرتضی خوشبخت از فتح تهران، مهدی نیک منش و بهرام عابدی از مازندران و ماشااله حسینی از کرمانشاه به ترتیب در  ۳۳ تا ۵۵ کیلوگرم روی سکوی قهرمانی قرار گرفتند. قدرت اله مدرسی از چهارمحال بختیاری به عنوان بهترین مربی این دوره از مسابقات برگزیده شد. از نکات جالب توجه می توان به حضور ۵۷ تیم از تهران اشاره کرد. در پایان تیم های مازندران با ۴۷ امتیاز، چهارمحال بختیاری با ۴۵.۵ امتیاز و فتح تهران با ۳۹.۵ امتیاز در جایگاه اول تا سوم ایستادند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.