تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 14:32
کد خبر : 3631

راه نسبتا هموار محمد نخودی برای قهرمانی!

راه نسبتا هموار محمد نخودی برای قهرمانی!
آرشام سپیدار - وزن ۷۹ کیلوگرم جزو اوزان المپیکی نیست اما به طور کلی و حتی امسال هم که سال قبل از المپیک است، رقابتی سخت در این وزن برقرار است. نمایندگان روسیه و بلاروس نیز سطح این رقابت را بسیار بالاتر خواهند برد. در ادامه به بررسی رقابت و چهره‌های شاخص این وزن خواهیم پرداخت.

به گزارش صدای کشتی، نماینده‌ی ایران در وزن ۷۹کیلوگرم مسابقات جهانی، محمد نخودی خواهد بود‌. او دارای دو مدال نقره‌ی جهان و برنز آسیا در رده‌‌ی بزرگسالان است و نقره‌ی امیدهای جهان و طلای جام یاشاردوغو از دیگر دستاوردهای اوست.
او در مسابقات امیدهای جهان سال ۲۰۱۹، در وزن ۷۴ کیلوگرم حاضر بود و با شکست مقابل رازامبک جمالوف روس در فینال، به مدال نقره رسید‌. در همان سال در مسابقات قهرمانی آسیا نیز در ۷۴ کیلوگرم با یک باخت مقابل آمیت کومار هندی صاحب مدال برنز شد.
در سال ۲۰۲۱ و مسابقات قهرمانی جهان در نروژ، نماینده‌ی تیم ملی در وزن ۷۹ کیلوگرم بود و به اولین مدال جهانی خود رسید؛ از جمله رقبایی که در آن سال شکست داد، می‌توان به سیف‌الدین آلکما کشتی گیر روسی‌الاصل فرانسه اشاره کرد. آلکما آن زمان نایب قهرمان اروپا بود. نخودی همچنین مقابل نیکا کنتچادزه دارنده مدال نقره و برنز جهان از گرجستان پیروز شد و در فینال مقابل جردن باروز، کشتی‌گیر نامدار آمریکایی شکست خورد‌.
نخودی سال بعد و در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ در بلگراد نیز مدال نقره‌ی خود را تکرار کرد. او پیش از این که در فینال مجددا مقابل جردن باروز متوقف شود، مقابل کشتی‌گیران درجه یکی به پیروزی رسید‌. یاکوب شیخ‌جمالوف، کشتی‌گیر داغستانی که نماینده‌ی رومانی بود، بکزاد عبدالرحمانوف دارنده‌ی مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان، و واسیل میخائیلوف دارنده‌ی مدال های طلا و برنز اروپا و برنز جهان از اوکراین، از جمله رقبایی بودند که مغلوب نخودی شدند.
او امسال نیز به دنبال کسب سومین عنوان جهانی خود است و از شانس‌های کسب مدال طلا به شمار می‌رود.

نماینده‌ی روسیه در این وزن، احمد عثمانوف است. کشتی‌گیر داغستانی که نفر اول روس‌ها در ۷۹ کیلوگرم است و هرچند که عنوان جهانی و حتی قاره‌ای در کارنامه ندارد، اما سابقه‌ی درخشانی دارد، او در سال ۲۰۲۰، برای نخستین بار قهرمان روسیه شد و به عضویت تیم ملی روسیه برای حضور در جام جهانی انفرادی در آمد‌. در آن رقابت‌ها مقابل محمدحبیب کادی محمّدوف پیروز شد و در ادامه به مدال طلا رسید. او سال بعد نایب قهرمان روسیه شد، اما امسال مجددا به طلای قهرمانی روسیه رسید تا باز هم عضو تیم ملی شود. از دیگر افتخارات او، دو طلای جام یاریگین و طلا و نقره‌ی جام علیف است. عثمانوف سابقه‌ی پیروزی بر کشتی‌گیران مطرح زیادی را دارد. او تاکنون چهار بار با کادی محمّدوف کشتی گرفته که سه بار موفق به پیروزی بر او شده است! از دیگر پیروزی‌های او می‌توان به پیروزی مقابل ماگومدرسول قاضی ماگومدوف قهرمان دو دوره جهان، ختیک سابولوف قهرمان و نایب قهرمان جهان، ماگومد قربان‌علیف قهرمان جهان، حاجی نبی‌اف،نفر سوم جهان، و علی سوادکوهی قهرمان آسیا، اشاره کرد. عثمانوف چندی پیش در تورنمنت پادوبنی موفق شد بولات ساکائف، قهرمان آسیا از قزاقستان را هم شکست دهد.

بولات ساکائف قزاق که امسال موفق به کسب مدال طلا در قهرمانی آسیا شده است هم در مسابقات جهانی حضور خواهد داشت.

از دیگر رقبای نخودی در مسیر قهرمانی، نماینده‌ گرجستان، ولادیمیر گامکرلیدزه است. او امسال در مسابقات امیدهای اروپا به مدال نقره رسید و در تورنمنت رنکینگ کرواسی، مدال برنز گرفت‌. همچنین در تورنمنت رنکینگ قرقیزستان هم قهرمان شد.

نماینده‌ی آمریکا در این وزن، چنس مارستلر خواهد بود. این کشتی‌گیر در مسابقات انتخابی آمریکا موفق شد جردن باروز را شکست دهد و راهی مسابقات جهانی شود. گفتنی است که مارستلر تاکنون دو بار با امتیاز عالی مقابل نخودی شکست خورده است.

با آرزوی موفقیت برای محمد نخودی برای کسب سومین عنوان جهانی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.