تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 8:08
کد خبر : 624

علیرضا دبیر در جمع ملی پوشان نوجوان کشتی آزاد چه گفت؟

علیرضا دبیر در جمع ملی پوشان نوجوان کشتی آزاد چه گفت؟
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با حضور در جمع ملی پوشان کشتی آزاد نوجوانان در کمپ تیم های ملی گپ و گفتی دوستانه داشت.

به گزارش  خبر کشتی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی،‌ علیرضا دبیر در دیدار با کشتی گیران و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: تا سن ۱۶ -۱۷ سالگی فرصت دارید خوب یاد بگیرید و بعد از آن یادگیری سخت می شود. سعی و تلاشتان این باشد که سبک کشتی خودتان را بسازید .

وی با بیان اینکه در رده ی سنی پایه وزن کم کردن به هیچ عنوان درست نیست گفت: اگر بخواهید در دوران نوجوانی برای کسب مدال وزن کم کنید چه فایده دارد، مدال طلای نوجوانان جهان در مقابل مدال طلای  طلای المپیک قابل مقایسه نیست.

دبیر تصریح کرد: هدفتان را حضور موفق در رده ی سنی بزرگسالان و در نهایت کسب مدال طلای المپیک بگذارید،‌ تا در این راه موفق شوید.

وی ادامه داد:‌ برای انجام این مهم باید تمام ذهنیت شما کسب مدال طلای المپیک باشد و تمام تلاش خود را چه در تمرینات، چه در یادگیری و چه در زندگی انجام دهید تا بتوانید سکوی نخست را از آن خود کنید.

دبیر با تأکید بر نظم و انضباط در اردوها و احترام به مربیان گفت: رمز موفقیت داشتن نظم و انضباط اردویی و همچنین احترام به مربیان است. سر ساعت باید بخوابید،‌ سر ساعت تمرین کنید و سر ساعت تغذیه مناسب داشته باشید و تمامی حرف های مربیان خود را به خوبی گوش کنید و به کار ببنید. بدانید که این راهی که شما قرار است طی کنید مربیان شما طی کرده اند و تجربیات خوبی را می توانند در اختیار شما قرار دهند.

دبیر اظهار داشت: سبک کشتی ایرانی زیرگیری است و کشتی گیرانی توانستند که صاحب مدال های طلای المپیک و جهان شوند که اول کشتی ایرانی بگیرند و دوم زیرگیر باشند.

وی ادامه داد: سلاح کشتی گیران ایرانی در مقابل کشتی گیران قدرتمند روس و آمریکایی زیرگیری است و بدانید که آن ها در مقابل زیرگیری شما ناتوان هستند. اما در کنار اینکه زیرگیری می کنید باید مراقب باشید که به راحتی امتیاز ندهید.

دبیر تأکید کرد: طلا را به فرد باهوش نمی دهند، طلا را به کسی می دهند که ذهنیت برنده شدن داشته باشد، تا آخرین ثانیه تلاش کند و دیرتر خسته شود و به اصطلاح کم نیاورد.

وی افزود: هر امتیازی که می گیرید به جانتان بسته باشد و همدلی و همبستگی بین شما باید آنقدر باشد که بصورت یک تیم در تمامی اوزان صاحب مدال شوید و بعنوان قهرمانی برسید.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: اگر می خواهید موفق شوید، از فضای مجازی دوری کنید، کشتی گیر در فضای مجازی قهرمان نمی شود بلکه در روی تشک قهرمان میشود ، باید تمام ذهن و فکر شما کسب مدال باشد و در این راه تلاش کنید.

دبیر در پایان خاطرنشان کرد: از شما می خواهم که در همه حال به یاد خدا باشید و برای موفق شدن به او توکل کنید، احترام پدر و مادر خود را نگه دارید ، انشاالله بهترین نتیجه ممکن را کسب خواهید کرد.

در پایان از آقای احسان پور  سرمربی جوان و با اخلاق تیم که خودشون از قهرمانان خوب و در کشتی زیر گیری را با مهارت اجرا می‌کردند و دیگر اعضای کادر فنی تشکر میکنم و خداقوت می‌گویم .

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.