تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 16:00
کد خبر : 2860

قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان: سبک کشتی من خلاقانه است/ رقابت را دوست دارم

قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان: سبک کشتی من خلاقانه است/ رقابت را دوست دارم
ترجمه اختصاصی صدای کشتی - اتحادیه جهانی کشتی طی گزارشی به معرفی قهرمانان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان پرداخته است که در این گزارش گفتگوی مختصری نیز با مایر شاپیرو، برنده علی رضایی در فینال وزن ۷۰کیلوگرم داشته است که در ادامه می‌خوانید:

به گزارش صدای کشتی و به نقل از سایت اتحادیه جهانی کشتی؛ مایر شاپیرو درمورد بازی ذهنی خود صحبت می‌کند ، شاپیرو چه تحت تاثیر سخنرانی های جان(یانی) دیاکومیهالیس باشد و چه تحت تاثیر گرمای طاقت فرسای اردن، با تمام وجود به فینال فکر می‌کند و توانسته خود را آرام نگه دارد.

شاپیرو درباره فینال گفت: «صبح که از خواب بیدار شدم خود را برای فینال آماده کردم، اما قبل تر از آن هم فینال جهانی همیشه در پس ذهنم بود
سخت است که تمام روز به چیزی فکر کنی و نگران آن نباشی. دوشنبه روز طاقت فرسایی بود. گرمای اردن کلافه کننده بود، بنابراین این چیزی بود که باید به بازی ذهنی‌ام اضافه می‌کردم و خود را طبق این شرایط آرام و متمرکز می‌کردم .

شاپیرو شاید با درس‌هایی از آن مسابقات سخت روز دوشنبه، در یک روز سخت در امان، خونسردی خود را در برابر علی رضایی (ایرانی) حفظ کرد تا دومین عنوان جهانی خود را در رده سنی کسب کند و مدال طلای وزن ۷۰ کیلوگرم مسابقات جهانی زیر ۲۰ سال روز سه‌شنبه را به دست آورد. .

قهرمان نوجوانان جهان درمورد سبک کشتی خود گفت: سبک کشتی من خلاقانه است و جریان رقابت را دوست دارم.

وی همچنین درباره رویای خود اذعان کرد: از زمانی که آن ست گرم‌کن سفید را به تیم بزرگسالان، در جهانی سال ۲۰۲۲ دادند، من خودم را تصور می کردم که این لباس ورزشی سفید را روی سکو بپوشم و آن کمربند را داشته باشم!

برنده مدال طلای سال ۲۰۲۳ کشتی آزاد جوانان جهان ، با پیروزی در فینال این رویداد شکست ناپذیری خود در سطح بین الملل را تمدید کرد
و درباره جو فینال جهانی این چنین گفت:
«احساسات زیادی در آن مسابقه وجود داشت. در آن لحظه احساسات زیادی در سرم می چرخید. کمی عصبانی بودم. اما این زمان کافی بود تا ذهنم را به حالت اول بازگردانم؛ به نظر سخت است. اما این مبارزه مورد علاقه من در این مسابقات بود.

شاپیرو همچنین تصریح کرد: من دست ها و پاهای بلندی دارم. می توانم به خوبی از آن استفاده کنم. از آنجایی که می‌توانستم در موقعیت‌ها کشتی بگیرم، با یانی (دیاکومیهالیس) و دیگر بچه‌هایی که مرا به جلو هل می‌دادند کشتی گرفتم، مدام به من می‌گفتند که این ها(حریفان) را در موقعیت سخت قرار بده، آنها بهتر از تو نیستند!!!

شاپیرو باید در فصل کالج داخلی که در اواخر سال جاری میلادی برگزار می‌شود خود را ثابت کند.
این مقدمه او خواهد بود که جلوی چشم کایل دیک ، دارنده چهار مدال طلای جهان و عنوان‌دار المپیک و یانی دیاکومیهالیس دارنده مدال نقره جهان ، در دانشگاه کرنل کشتی بگیرد.

قهرمان جوانان جهان در پایان درباره کبودی چشم و بریدگی جزئی که در ناحیه سرش پیش آمده گفت و خاطر نشان کرد که به تمرینات باز می‌گردد!

ترجمه از هانیه اصغری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.