تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 11:58
کد خبر : 2365

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌‌المللی المپیک ؛

ماموریت المپیک صلح و رقابت مسالمت آمیز است!

ماموریت المپیک صلح و رقابت مسالمت آمیز است!
در صورتی که یک سال مانده به المپیک ۲۰۲۴، برای ۲۰۳ کشور از ۲۰۶ کشوری که عضو کمیته بین‌المللی المپیک هستند، دعوت‌نامه ارسال شد تا در المپیک حضور داشته باشند، این دعوت‌نامه برای کشورهای روسیه، بلاروس و گواتمالا ارسال نشده است‌.

به گزارش صدای کشتی، تیم های ملی روسیه و بلاروس به دلیل شروع و معاونت در جنگ با اوکراین ، از حضور در تمامی رویدادهای بین‌المللی محروم شدند، به طوری که برخی کشورهای اروپایی نیز به این دو کشور ویزا نمی‌دهد تا در رویداد ها شرکت کنند. گواتمالا هم به تازگی به دلایلی که هنوز به طور واضح اطلاع رسانی نشده است از طرف کمیته بین‌المللی المپیک تعلیق شده است.

از ماه های گذشته، بحث های فراوانی درباره احتمال حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک پاریس وجود داشته که هنوز هم زمزمه هایی به گوش می‌رسد. اجازه حضور این دو کشور در المپیک مشروط بر محرومیت از اهتزاز پرچم و پخش سرود ملی بود.

با این تفاسیر، باید منتظر نشست ماه اکتبر کمیته بین‌المللی در هند بود تا تصمیم نهایی برای حضور یا عدم حضور روسیه و بلاروس در المپیک اتخاذ شود.

توماس باخ در این باره گفته است: ماموریت بازی‌های المپیک این است که کل جهان را در رقابت مسالمت آمیز کنار هم جمع کند. در این دنیای شکننده با درگیری ها، تفرقه ها و جنگ ها ، ما بیش از  زمان دیگری به این قدرت متحد کننده نیاز داریم. بازی های المپیک همیشه باید پل هایی بسازد‌ در واقع بازی های المپیک هرگز نباید دیوار و سد ایجاد کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.