تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 15:48
کد خبر : 5676

زاگرب اولین میدان محسن کاوه در قامت سرمربیگری  تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان

مشخص شدن تکلیف ۴ وزن المپیکی در تورنمنت کرواسی

مشخص شدن تکلیف ۴ وزن المپیکی در تورنمنت کرواسی
کاظم پرورده_رقابت های بین المللی اوپن زاگرب در کشتی آزاد روزهای 20 و 21 دی ماه در کشور کرواسی برگزار می شود.

به گزارش صدای کشتی، این رقابت ها که اولین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۴ نیز محسوب می شود، یکی از مهتمرین تورنمنت ها به جهت انتخاب ملی پوشان برای حضور در المپیک پاریس محسوب می شود.البته این مسابقات از سوی دیگر نیز اهمیت ویژه ای دارد، چراکه محسن کاوه مرد فنی کشتی کشور در ۳ دهه گذشته که سابقه ۳ بار قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد جوانان را در کارنامه دارد، این بار در قامت سرمربی تیم ملی بزرگسالان، اولین رقابت رسمی خود را تجربه می کند.

هرچند قضاوت عملکرد محسن کاوه در این مسابقات از لحاظ نتایج فنی کاملا نادرست و غیر واقعی خواهد بود، اما عملکرد وی بعنوان کوچینگ و رأس هرم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و هدایت ملی پوشان، می تواند مورد ارزیابی قرار گیرد.

اما مهمترین بخش حضور آزادکاران کشورمان در این تورنمنت سطح بالای جهانی، اجرای چرخه انتخابی در اوزان المپیکی بجز وزن ۵۷ کیلوگرم خواهد بود.

طبق اعلام قبلی قرار است در وزن ۶۵ کیلوگرم: عباس ابراهیم زاده و رحمان عموزاد،
در وزن ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی و حسین ابوذری،
در وزن ۸۶ کیلوگرم: هادی وفایی‌پور،
در وزن ۹۷ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور و امیرعلی آذرپیرا
و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع و امیررضا معصومی برای تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان در این مسابقات به میدان بروند.

قطعا این مسابقات و نتایج کشتی گیران می تواند تکلیف ۴ وزن المپیکی را تا حدود زیادی مشخص کند.

اگر وزن ۸۶ کیلوگرم که حسن یزدانی با توجه به مصدومیت از ناحیه کتف، هنوز به میادین کشتی بازنگشته است را کنار بگذاریم، در اوزان ۶۵، ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم رقابت بسیار حساسی بوجود خواهد آمد.

البته دو وزن ۶۵ و ۱۲۵ کیلوگرم که سهمیه المپیک در آن کسب شده است، رقابت حساس تری را دارند، چراکه فرد پیروز در این مسابقات، عملا به عضویت تیم ملی کشتی آزاد در المپیک پاریس در خواهد آمد.

البته با توجه به متن چرخه اگر رحمان عموزاد فرد برتر این مسابقات باشد، می باید در قهرمانی آسیا نیز کسب مدال کند تا ملی پوش این وزن شود.

شرطی که برای امیرحسین زارع وجود ندارد و امیررضا معصومی اگر می خواهد در چرخه انتخابی تیم ملی بماند، باید نتیجه بهتری را نسبت به زارع در این مسابقات کسب کند.

در وزن ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم اما کمی تفاوت دارد، طبق چرخه یونس امامی در صورت کسب موفقیت در زاگرب، شانس بالاتری برای ملی پوش شدن دارد و در صورت کسب سهمیه، ملی پوش ما در پاریس خواهد بود اما در مورد وزن ۹۷ کیلوگرم با توجه به اینکه کامران قاسم پور با مجوز پزشکی در قهرمانی کشور حضور نیافت، نتیجه این کشتی گیر با امیرعلی آذرپیرا بسیار مهم است و این احتمال وجود دارد که کادرفنی در مورد این وزن تصمیمات جدیدی را اتخاذ کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.