تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 0:04
کد خبر : 3042

نگاهی به عملکرد گرجستان در رقابت های کشتی فرنگی جوانان جهان/ گرجستان نزدیک‌تر شد، آذربایجان و ترکیه جا ماندند!

نگاهی به عملکرد گرجستان در رقابت های کشتی فرنگی جوانان جهان/ گرجستان نزدیک‌تر شد، آذربایجان و ترکیه جا ماندند!
هانیه اصغری- در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان شاهد نوسان در رتبه های دوم و سوم بودیم به طوری که رقابت بین قرقیزستان، هند و ترکیه بود؛اما در نهایت گرجستان بالاتر از همه این کشورها،  عنوان نایب قهرمانی جهان را به دست آورد.

به گزارش صدای کشتی، با بررسی رتبه های تیمی گرجستان در رویدادهای قاره ای و جهانی در رده های پایه شاهد حضور این کشور بین ۴ یا پنج کشور برتر دنیا بوده ایم ، بهترین عنوان قاره ای کسب شده برای این کشور، قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان اروپا بود که با گذر از ترکیه و آذربایجان توانست قهرمان اروپا شود و در رقابت های جوانان جهان با گذر از کشورهایی مثل قرقیزستان، ترکیه و آذربایجان ، پس از ایران با ۸۹ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی جوانان جهان رسید که این بهترین عنوان جهانی کسب شده کشتی فرنگی برای این کشور در سال ۲۰۲۳ بوده است.

گرجستان طی دو سال گذشته سعی در رساندن خود به جمع ۴ تیم برتر دنیا داشته و در طول این دو سال در تمامی تورنمنت ها شرکت کرده است و تا اینجای کار در قاره اروپا و رقابت های جهانی، برای سایر کشور یک تهدید جدی محسوب می شود.

هر چند که اختلاف قهرمان(ایران) و نایب قهرمان(گرجستان) در مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان زیاد بود ، اما این به این معنا نیست که این تیم تیم ضعیفی‌ است.

در مسابقات جهانی جوانان شاهد بار فنی بالای کشتی گیران گرجستان بودیم و این سطح فنی به هیچ عنوان قابل انکار نیست و باید پذیرفت که ایران ، آذربایجان و ترکیه تا دو سال آینده باید از جایگاه خود بیشتر مراقبت کنند ؛ هرچند که داوری در مسابقه فینال ۸۷ و رده بندی ۶۷ با ایران کمی حرف و حدیث داشت و کشتی گیران این کشور شیطنت هایی کردند که چندان درخور نبود، اما با این حال نمی‌توان منکر توانایی های فنی کشتی گیران این کشور شد.

تقریبا تمامی کشتی گیران تیم گرجستان در مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان اجرای فن کردند و برتری هاشان عمدتا فنی بوده و در خاک هم خوب از خود مراقبت کردند که این مسئله را کم و بیش و با شدت کمتری در تیم بزرگسالان این کشور نیز شاهد هستیم، به عنوان مثال میثم دلخانی در فینال ۶۳کیلوگرم جهانی نروژ، مقابل لری آبولادزه به سختی پیروز شد.
همچنین لیفت کردن این کشتی گیران بسیار سخت است و طی چند وقت اخیر، آنها مغلوب بارانداز ها شده اند تا لیفت ها! اما نکته جالب در خصوص گرجستانی ها این است که آنها در کشتی فرنگی به اصطلاح خوب لیفت می‌کنند!

نکته پایانی اینکه گرجستانی ها شاید مانند کشتی گیران روسیه و ایران خلاقیت نداشته باشند و هر فنی را در هر شرایطی نتوانند اجرا کنند؛اما نشان دادند که با برنامه ریزی و روند روبه رشد می توانند از مدعیان برتر کشتی فرنگی جهان باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.