تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 20:28
کد خبر : 7253

رئیس هیئت کشتی لرستان: با کشتی گیران خردسال و گواهی محضری به مسابقات قهرمانی کشور آمدیم/سطح داوری رقابت ها ضعیف بود

رئیس هیئت کشتی لرستان: با کشتی گیران خردسال و گواهی محضری به مسابقات قهرمانی کشور آمدیم/سطح داوری رقابت ها ضعیف بود
فرید بهرامی داور کشتی و رئیس هیئت کشتی استان لرستان گفت: با برنامه ریزی هایی که انجام شده، در آینده نزدیک از کشتی لرستان بیشتر خواهیم شنید و من به نسل جدید کشتی لرستان امید زیادی دارم.بهرامی در این گفتگو نیز از وضعیت داوری رقابت های کشتی نونهالان قهرمانی کشور انتقاد کرد.

فرید بهرامی در گفتگو با صدای کشتی درباره وضعیت حال حاضر کشتی لرستان اظهار داشت: کشتی لرستان قبلا نیز خوب بوده، هیئت های قبلی هم واقعا زحمت کشیدند ، کشتی لرستان فقط درحال بازگشت به روزهای خوب خود است.

وی افزود: با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم مثل برگزاری لیگ ، مسابقات چند جانبه و استانی توانستیم لرستان را به روزهای اوج خودش نزدیک کنیم ، مهم ترین چیزی که ما آن را سرلوحه کار خود قرار دادیم نظم و انضباط است، به طوری که همه کشتی گیرانی که در مسابقات کشوری شرکت کردند در مسابقات انتخابی استان شرکت کردند و هیچکس بدون انتخابی به مسابقات کشوری نرفته است. ما اجازه ندادیم کسی بدون انتخابی در کشوری کشتی بگیرد.

فرید بهرامی تصریح کرد: برگزاری لیگ و آموزش مربیان از عوامل مهم پیشرفت کشتی استان هستند . فردا قرار است جلسه ای برگزار شود که محور آن آموزش مربیان است و قرار است برای مربیان کلاس های باز آموزی برگزار کنیم تا سطح آن ها بالاتر برود.

رئیس هیئت کشتی استان لرستان درباره هدف بلند مدت هیئت خاطرنشان کرد: هدف بلند مدت ما این است که در تیم های ملی بزرگسالان آزاد و فرنگی عضو فیکس داشته باشیم
و بتوانیم به مدال های جهانی و المپیک نیز دست پیدا کنیم.

داور کشتی کشورمان با گلایه از وضعیت داوری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نونهالان کشور اذعان کرد: من خودم داورم شاید این درست نباشد اما داوری مسابقات ضعف های بسیاری داشت‌.مثلا در وزن ۴۸کیلوگرم کشتی فرنگی، در نیمه نهایی کشتی گیر لرستان و مازندران با هم رقابت کردند که کشتی گیر ما در وقت اول ۶ بر صفر عقب بود و در وقت دوم نتیجه کشتی شد ۶ بر ۶ در اینجا داوران به جای اینکه اخطار  و امتیاز بدهند در ۳۰ ثانیه پایانی اخطار پاسیو دادند و کشتی گیر ما را در خاک نشاندند. این اصلا درست نیست، داور نباید سرنوشت کشتی را تعیین کند، اگر قرار بر اخطار بود داور اختیار این را داشت که اخطار منفی و یک امتیاز بدهد، اما اخطار پاسیو اصلا درست و منطقی نیست.

بهرامی در ادامه افزود: طبق قانون اتحادیه جهانی داور نباید سرنوشت کشتی را تعیین کند. در وزن ۵۷کیلوگرم و کشتی رضا جلیلی در نیمه نهایی هم با همین اشتباه فینال را از ما گرفتند.
در واقع عملکرد ژوری هم ضعیف بود ، در وزن ۳۵کیلوی آزاد در کشتی بین لرستان و مازندران ژوری رای تایید شده را برگرداند ، در وزن ۳۸کیلو بین لرستان و تهران
در ۴۴ و ۵۲کیلو هم طبق قوانین اتحادیه جهانی نقض مقررات صورت گرفت به طوری که فیلم کشتی بازبینی شد و رای برگشت اما مجددا با سفارش برخی ها دوباره فیلم ها بازبینی شدند
در صورتی که این اصلا درست نیست، خلاف مقررات است،
نباید هرکس که گفت ژوری دوباره فیلم را بازبینی کند.

فرید بهرامی در رابطه با سطح قضاوت های مسابقات کشوری ضمن گلایه شدید، تصریح کرد: من از سطح داوری مسابقات رضایت نداشتم ، امیدوارم این مشکلات داوری جمع و جور شوند ، در تمام بازبینی ها و کشتی های ۵۰ ۵۰ اصلا هیچ جا به نفع ما نبود، به طوری که صدای آقای مراد محمدی هم در آمد.در کشتی های ۳۵ ، ۳۸ ، ۴۴ و ۵۲کیلوگرم ما را از سکو و یا مدال دور کردند.
طبق قوانین اتحادیه جهانی مربی تا ۱۰ ثانیه بعد از اینکه داوران امتیاز دادند حق اعتراض دارند، اگر بیشتر شود مورد قبول نیست، در وزن ۴۴کیلوگرم چلنج به نفع ما تمام شد اما از روی سکوها جوسازی می‌کردند که در آخر در ۱۵ ثانیه مانده به پایان دوباره کشتی را بازبینی کردند و رای به ضرر ما برگشت!

رئیس هیئت کشتی لرستان درباره وضعیت کنونی تیم نونهالان این استان گفت: خوشبختانه ۸۰ درصد تیم ما با گواهی محضری آمدند و اکثرا خردسال بودند یعنی ما این کشتی‌گیران را تا دوسال دیگر هم داریم.

بهرامی ضمن اشاره به کشتی‌گیران وزن کم کن و مربیان خاطی اذعان کرد: تمام کشتی گیران وزن کم کن را کنار گذاشتیم و حتی اسم مربیان خاطی را هم به کمیته انضباطی دادیم و برای فدراسیون نیز ارسال خواهیم کرد.
قرار نیست با وزن کم کردن کشتی نونهالان و نوجوانان را در همین رده تمام کنیم. این بچه ها باید به رده های بالاتر برسند.

وی همچنین افزود: ما همچنین اسم مربیانی که با اشتباه فاحش خود باعث تنزل رتبه استان لرستان از چهارم کشور به هشتم شدند نیز به کمیته انضباطی دادیم.

ما اسم هومن کلهری را در وزن ۶۲کیلو در تیم اصلی نوشتیم، آیدی کارت نیز به اسم «لرستان» صادر شد اما مربیان در پذیرش به اشتباه اسم وی را به عنوان «سهمیه لرستان» نوشتند و نام ها را جا به جا دادند که همین باعث شد به راحتی ۲۵ امتیاز ما بپرد و از رتبه چهارم به رتبه هشتم کشور سقوط کنیم.
من اسم این مربیان را به کمیته انضباطی دادم، اشتباه آنان زحمات همه را به باد داد.

رئیس هیئت کشتی استان لرستان درباره کسب عنوان سوم کشور در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی کشور اظهار داشت: کشتی فرنگی لرستان یکی دوسالی بود که ضعیف شده بود و ما بعد از مسابقات نوجوانان در قم، کارگروه تشکیل دادیم و کشتی گیران برتر را از کمیته استعدادیابی جمع کردیم و با صلاحدید مربیان هر هفته یکبار اردوی مشترک گذاشتیم، مسابقات چند جانبه برگزار کردیم و علاوه بر آن که تیم هایی از قم ، شهرکرد، خوزستان و تهران شرکت داشتند و ما قهرمان شدیم، از آقای دل‌انگیز مربی تیم ملی درخواست کردیم دو سه جلسه با مدیر تیم های کشتی فرنگی استان در سه شهرستان هم به مربیان هم به کشتی‌گیران فن آموزش بدهند.

فرید بهرامی تصریح کرد: من به این نسل امیدوارم و خوشحالیم که از شهرهای مختلف در مسابقات کشوری مدال آور داشتیم و محدود به یک شهر نبود.
از شهرهای نورآباد، خرم‌آباد، بروجرد و پلدختر مدال آور داشتیم و همچنین دوردو و الیگودرز نیز نزدیک به مدال بودند.

وی با تشکر از حمایت های فدراسیون کشتی افزود: کار کردن در لرستان بخاطر حواشی ای که وجود دارد سخت است و قطعا با حمایت های بیشتر فدراسیون کشتی در آینده از لرستان بیشتر خواهیم شنید.

رئیس هیئت کشتی استان لرستان در پایان اذعان کرد: امیدواریم کشتی لرستان به جایگاه واقعی خود برسد چون پتانسیل و ظرفیت زیادی دارد و در این راه باید بخش خصوصی کمک کند، فدراسیون کشتی روی لرستان سرمایه گذاری خوبی کرده و این سرمایه گذاری نسبتا ثمربخش بوده است، همچنین با برنامه ریزی هایی که انجام داده‌ایم در آینده از کشتی لرستان بیشتر خواهیم شنید.

گفتگو از هانیه اصغری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

امید دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱

امیدواریم کشتی لرستان به مانند دهه ۷۰ به اوج برسه…در دهه ۷۰ در سالن‌های بدون امکانات چندین عنوان دار کشور تمرین میکردن. و لرستان در او زمان چون لابی نداشت در مرحله ملی،پوش،شدن با ناجوانمردی حذف میشدن.
کریم سوری، برادران خلیلی، آرین،پاپی،نعمت پور و خیلی های،دیگه