تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 22:19
کد خبر : 7236

سرمربی تیم کشتی آزاد نونهالان تهران:

اشتباه جدول‌نویس قهرمانی را از ما گرفت/داوران با دست نوشته‌ای از‌‌‌ ما عذرخواهی کردند

اشتباه جدول‌نویس قهرمانی را از ما گرفت/داوران با دست نوشته‌ای از‌‌‌ ما عذرخواهی کردند
سردار مولوی سرمربی تیم کشتی آزاد نونهالان تهران گفت: اشتباه جدول نویس باعث شد نونهالان تهرانی  عنوان قهرمانی کشور را از دست بدهند و نایب قهرمان شوند. او با اشاره سطح بالای مسابقات از وضعیت داوری رقابت ها به شدت انتقاد کرد.

سردار مولوی در گفتگو با صدای کشتی، درمورد مسابقات کشتی‌آزاد نونهالان قهرمانی کشور گفت: رقابت حساس و میلی‌متری در مسابقات کشوری از سه سال گذشته بین سه استان تهران ، مازندران و خراسان رضوی بوده است.
تهران در پنج سال گذشته در مسابقات المپیاد ها و قهرمانی کشور اول شده و این امر باعث شد که مازندران و خراسان
سعی کنند قبل از اینکه جا بمانند اختلاف خود را کم و کمتر کنند. رده سنی نونهالان به نظر من مهم ترین رده برای پشتوانه سازی است .

مولوی درباره نایب قهرمانی تیم استان تهران تنها با دو اختلاف امتیاز نسبت به مازندران خاطرنشان کرد:
اتفاقاتی افتاد که کار از دست ما در رفت و باعث شد که نتوانیم قهرمان کشور شویم. صبح به ما براکت(جدول مسابقات) دادند اما یک دفعه جدول بهم ریخت و گروه جدول نویسی گفتند که چون جداول آنلاین بوده پریده، هرچند که در مورد این مسئله باید یک جدول نویس به طور تخصصی صحبت کند، اما همین اشتباه باعث شد که ما قهرمانی را از دست بدهیم.

وی در این باره افزود: در وزن ۸۵کیلوگرم ، کشتی‌گیر مازندران در گروه ما بود و سه تا از کشتی‌گیران ما هم در گروه دیگر،اما شرایط به طوری رقم خورد که کشتی‌گیر مازندران رفت بالای جدول و با کسب مدال برنز ۱۵ امتیاز گرفت که همین امر باعث شد ما از نظر امتیازی عقب بمانیم و قهرمان نشویم.

مولوی همچنین اضافه کرد: یک سری عوامل دیگر نیز باعث شد که ما نتوانیم قهرمان شویم، مثلا اینکه کشتی‌گیر توابع، نماینده تهران را برد و از امتیازات ما کم شد.

سردار مولوی درباره وضعیت تیم نونهالان استان تهران اذعان کرد: ما ۶ سال است که روی تیم نونهالان سرمایه گذاری کردیم و با توجه به اختیاراتی که آقای فلاح(مدیر فنی تیم های کشتی‌آزاد استان تهران) به بنده دادند، من و همکارانم تلاش های زیادی کردیم و سعی کردیم با برگزاری اردوهای بسترسازی، برگزاری مسابقات تیم به تیم و درخواست برگزاری مسابقات لیگ استانی ، تیم نونهالان استان تهران را در بهترین شرایط حفظ کنیم.

مولوی افزود: کشتی نونهالان تهران واقعا رشد کرده است، سال گذشته ما ۴ ملی پوش در مسابقات آسیایی داشتیم ؛سام ارشد با وجود اینکه هنوز در سن نونهالی است ، در قهرمانی نوجوانان کشور اول می‌شود و گزینه اعزام به قهرمانی آسیا یا جهان است. همه این ها نشان از رشد کشتی تهران دارد.

سردار مولوی درباره اردوهای تیم های نونهالان استان تهران تصریح کرد: هدف ما در اردوها رشد تاکتیکی و تکنیکی کشتی‌گیران است . ما آقای فلاح و آقای رضایی را به اردو دعوت کردیم تا باعث انگیزه کشتی گیران شوند ، تنها هدف ما رشد اصولی کشتی پایتخت است.

مولوی افزود: تمام فکر و ذکر ما در اردوهای بسترسازی کشتی گرفتن با بهره گیری از تنکنیک و تاکتیک است، ما کشتی‌گیری داشتیم که قهرمان شد اما با هل دادن و زیر کتف زدن، این با ارزش است، اما کشتی گیر باید زیر بگیرد، باید فن بزند، باید تکنیکی باشد.

سرمربی تیم کشتی‌آزاد استان تهران خاطرنشان کرد: بچه ها به خودباوری زیادی رسیده اند و دیگر از نام استان ها نمی‌ترسند ما برای ایجاد انگیزه و آموزش تکنیک ها از بزرگان زیادی استفاده کردیم که این باعث انگیزه بچه ها می‌شود.
اکبر فلاح، علیرضا رضایی، صادق گودرزی، باید از این چهره ها بیشتر استفاده کرد. بچه ها استقبال می‌کنند. ما در اردوها برنامه فنی می‌گذاریم و به بچه ها آموزش می‌دهیم که فلان کشتی گیر اینجوری قهرمان شد، به این شکل برنده شد، مثلا جردن باروز به این شکل قهرمان شد، حسن یزدانی به این شکل؛ اکثر برنامه های ما مرور و اجرای فنون است.حتی مربیان باشگاهی هم جدیدا بیشتر روی فنون تمرکز دارند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد نونهالان آزادکار استان تهران افزود: برای من رشد کشتی و کشتی گرفتن مهم تر است، من از عملکرد بچه ها راضی هستم و اینکه دوم شدیم برایم مهم نیست ، در واقع نتیجه مهم نیست، به بچه ها گفتم کارمان تازه شروع شده است، اینکه حتی تیم قهرمان نمی‌تواند آسوده باشد و با تنها با اختلاف دو امتیاز نایب قهرمان شدیم یعنی کشتی رشد کرده و سطح مسابقات بالاتر می‌رود.

مربی کشتی تهران درباره اشتباه داوری در وزن ۷۵کیلوگرم بین کشتی‌گیر توابع و مازندران گفت: در این مسابقه اتفاق عجیبی افتاد و حق مسلم کشتی گیر ما پایمال شد و من نیز اخراج شدم. هیئت ژوری فیلم را بازبینی کردند و گفتند حق با داور است ، اما بعد از مسابقه به دلیل ابهاماتی که برای خودشان به وجود آمد مجددا فیلم را بازبینی کردند و متوجه شدند که اشتباه شده، اما فایده ای نداشت. کشتی گیر ما در ۱۵ ثانیه پایانی پا را گرفته بود و داشت اجرای فن می‌کرد اما داور به او تذکر می‌دهد ، در ۵ ثانیه آخر نیز کشتی‌گیر مازندران دوبنده را گرفته بود و داور فقط سوت زد و تذکر داد!

مولوی با گله از این وضعیت افزود: پس از این اتفاق داوران با یک دست نوشته از ما عذرخواهی کردند و گفتند ما تحت فشار بودیم و کشتی سنگین بود که این دور از حرفه‌ای گریست و این عذرخواهی دردی را از ما دوا نمی‌کند.
به راحتی کشتی‌گیر ما باخت و مازندران در این وزن سوم شد و ۱۵ امتیاز به کشتی‌گیر این استان تعلق گرفت.

این مربی تهرانی درمورد کشتی میان توابع و تهران که با پیروزی کشتی گیر توابع همراه بود گفت: من طبق سوابق کشتی‌گیران ارنج چیدم و گفتم یکی از آن ها در تیم تهران باشد و دیگری در توابع که خب کشتی‌گیر توابع پیروز شد .
ما می‌توانستیم بگوییم کشتی‌گیر توابع مقابل نماینده تهران حاضر نشود تا ما قهرمان شویم اما این دور از اخلاق است
و صداقت سرلوحه کار ماست.

سردار مولوی اذعان کرد: کشتی گرفتن در میادین بین‌المللی باعث پیشرفت کشتی‌گیران می‌شود، مربیان تهران مربیان با دانشی هستند.
همین سال گذشته ، تنها طلای تیم ملی ایران در قهرمانی آسیا را نماینده تهران گرفت. سهم نمایندگان تهران در آسیا دو نقره دیگر هم بود.

سرمربی تیم کشتی آزاد نونهالان تهران ضمن تقدیر از حمایت های هیئت کشتی استان تصریح کرد: هیئت تهران واقعا از این رده حمایت می‌کند و برای ما زحمات بسیاری کشیده است، اما بنظرم اگر بتواند تیم به مسابقات بین المللی اعزام کند یا حتی از کشورهای دیگر کشتی‌گیر دعوت کنند، بسیار اتفاق خوبی خواهد بود. بچه ها اگر ببینند بیشتر انگیزه می‌گیرند و تلاش می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اگر هیئت کشتی استان بتواند برای این رده جام برگزار کند من قول می‌دهم تیم نونهالان و نوجوانان استان تهران اگر الان ۹۰ باشد، در آن صورت می‌شود ۱۰۰!
حضور در این مدل میادین برای بچه ها خوب است.
احتمال دارد هیئت در تیرماه با دعوت از ۴ تیم خارجی و ۱۲ تیم داخلی مسابقه ای برای رده خردسالان برگزار کند.

سردار مولوی با تشکر از هیئت کشتی استان تهران به خاطر میزبانی از مسابقات کشوری عنوان کرد: این مسابقات به نظر من نسبت به سال های گذشته ، بالاترین سطح را داشته است. وقتی اصفهان دو فینالیست می‌دهد، یزد در یک وزن با شکست تمام مدعیان قهرمان می‌شود، خراسان رضوی عملکرد بسیار خوبی دارد و ۴ طلا کسب می‌کند یعنی کشتی رشد کرده و مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار است.

این مربی در پایان گفت: در کل از بچه ها راضی بودم. فقط برخی اتفاقات باعث شدند ما از قهرمانی که مستحق آن بودیم جا بمانیم.

گفتگو از : هانیه اصغری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.