تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 23:23
کد خبر : 7246

مراد محمدی: کشتی گیران نونهال جسورتر شده اند/ما هم به اشتباهات جدول نویسی معترض هستیم

مراد محمدی: کشتی گیران نونهال جسورتر شده اند/ما هم به اشتباهات جدول نویسی معترض هستیم
مراد محمدی قهرمان جهان ،دارنده مدال برنز المپیک و مدیرفنی تیم های کشتی‌آزاد مازندران گفت: شاهد آن هستیم که کشتی‌گیران رده های پایه جسور تر شده اند و امسال شاهد کشتی های زیباتر و رقابت های جذاب‌تری در رده سنی نونهالان بودیم.

مراد محمدی در گفتگو با صدای کشتی درخصوص مسابقات کشتی‌آزاد نونهالان کشور گفت: ما سال گذشته شرایط خوبی داشتیم و می‌توانستیم قهرمان شویم اما شرایطی باعث شد که کشتی‌گیر ما دیسکالیفه شود و تهران قهرمان کشور شد؛ اما امسال توانستیم قهرمان شویم.

وی افزود: ما کار سختی داشتیم چرا که تهران علاوه بر سه تیم ، چند کشتی گیر هم با عنوان «سهمیه تهران» داشت و همچنین خراسان در رده های پایه پیشرفت بسیاری کرده بود.همچنین رقابت تیمی در این رده زیاد است و ما هم چند سال بود که در نونهالان قهرمان کشور نشده بودیم.

مراد محمدی در پاسخ به این سوال که آیا اشتباه جدول نویس باعث شد تهران قهرمانی را از دست بدهد ؟ گفت: در این حد نه، اما من خودم به وضعیت جدول ۸۵کیلو معترض بودم. صبح یک جدول دادند و بعد از برگزاری دور دوم جدول را عوض کردند که خود ما هم به آن اعتراض داشتیم، فقط یزد دور اول کشتی نگرفت و کشتی‌گیر گلستان بالای جدول بود و آمد پایین جدول ،همچنین کشتی‌گیران مازندران و تهران در جدول اول هم تا فینال به هم برخورد نمیکردند.
من به عنوان مدیر فنی که کارم نظارت است و در کنار تشک نیستم این مسئله را دیدم. حتی کشتی‌گیر توابع قهرمان شد و ما به فینال هم نرسیدیم.

قهرمان کشتی جهان اذعان کرد: اگر هم اشتباه داوری یا مسئله ای هم بوده به نظر من در وزن ۵۲کیلوگرم بود که اشتباه داوران باعث شد کشتی‌گیر لرستان حذف شود، در واقع فیلم کشتی دوبار بازبینی شد که یک سری مسائل باعث شد کشتی به نفع این کشتی گیر نشود، البته لرستان هم اعتراض چندانی نکرد.

دارنده مدال برنز المپیک پکن درباره سطح مسابقات کشوری امسال خاطرنشان کرد: مطمئن باشید وقتی فینال یک وزن را یزد و کرمان برگزار می‌کنند یعنی کشتی کشور در وضعیت خوبی است. خراسان ۶ فینالیست داشت که این بسیار عالی است؛ گلستان در یک وزن قهرمان داشت، اصفهان دو فینالیست داشت ، برخی استان ها تک چهره هایی داشتند که مدال کسب کرد، این واقعا با ارزش است.

محمدی همچنین افزود: کشتی پایه ایران شکوفا شده و از بیشتر استان ها تک چهره داشتیم ،من به شخصه دوست ندارم کشتی فقط در سلطه مازندران یا تهران باشد، بلکه کشتی باید از تمام کشور چهره هایی داشته باشد که در آینده جانشین ستاره های کشتی شوند.

مدیرفنی تیم های کشتی‌‌آزاد استان مازندران در پاسخ به این سوال که آیا نسل جدید نسبت به نسل های گذشته فنی تر شده اند گفت: نمی‌شود گفت نسل های قبل فنی نبودند، معمولا اکثر کشتی‌گیران رده های پایه فنی هستند، در واقع نسل جدید جسور تر شده است و جسارت باعث می‌شود که کشتی‌گیر فنون بهتری اجرا کند، همان کاری که کشتی‌گیر یزد کرد، او در لحظه تصمیم ‌می‌گرفت و فنون خوبی اجرا می‌کرد.در این رده هرکس که جسورتر باشد موفق تر است.

مراد محمدی در پایان اظهار داشت: به نظرم این قشنگ نیست که در این رده صحبت از حق خوری به میان بیاوریم و همه جا بگوییم حق ما را ضایع کردند، اگر هم اشتباهی بوده سهوی بوده، پارسال هم با نفوذ بعضی ها کشتی گیر ما دیسکالیفه شد اما ما چیزی نگفتیم و اعتراض نکردیم . چیزی که مهم است ما باید این نسل را حفظ کنیم برای رده های بالاتر تا در سال های آینده پشتوانه های کشتی کشور شوند.

گفتگو از هانیه اصغری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.