تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 20:25
کد خبر : 1868

نگاهی به رقابت های کشتی آزاد رنکینگ مجارستان

نگاهی به رقابت های کشتی آزاد رنکینگ مجارستان
آرشام سپیدار - تورنمنت مجارستان چهارمین مرحله‌ی رنکینگ و آخرین آنها پیش از مسابقات قهرمانی جهان در صربستان است. در این تورنمنت کشور ما هم در چهار وزن نماینده دارد و این مسابقات، برای آنها حکم انتخابی تیم ملی برای حضور در قهرمانی جهان را خواهد داشت.  در ادامه به بررسی مختصر هر وزن و چهره‌های مطرح حاضر در این تورنمنت خواهیم پرداخت:

در وزن ۵۷ کیلوگرم، ما دو نماینده خواهیم داشت. احمد محمدنژاد جوان و میلاد والی‌زاده. این دو نفر در فینال جام جهان پهلوان تختی با یکدیگر کشتی گرفتند که در آن مبارزه، محمدنژاد جوان به پیروزی رسید. این دو یک‌بار دیگر و اینبار در تورنمنت بین المللی، قرار است به رقابت بپردازند و از دل این رقابت، ملی‌پوش جهانی صربستان بیرون خواهد آمد.
از دیگر چهره های مطرح این وزن، زِین ریچاردز، ملی‌پوش تیم آمریکا می‌باشد. پیش از این، نفر اول این وزن در آمریکا توماس گیلمن بود که در مسابقات انتخابی آمریکا مغلوب شد.
همچنین زو وانهو، کشتی‌گیر چینی که سال گذشته در قهرمانی جهان مقابل علیرضا سرلک پیروز شده بود نیز در این رقابت حاضر است.

در وزن ۶۱ کیلوگرم، ایران در این تورنمنت نماینده‌ای ندارد و رضا اطری ملی‌پوش ما در مسابقات جهانی خواهد بود. اما از چهره های مطرحی که حاضر هستند، میتوان به زلیم‌خان آباکاروف اشاره کرد. کشتی‌گیر اهل چچن که با دوبنده‌ی آلبانی کشتی می‌گیرد و سال گذشته قهرمان جهان در وزن ۵۷ کیلوگرم شد. او چندی قبل در مسابقات قهرمانی اروپا هم در وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی گرفت که با شکست مقابل آرسن هاروتونیان از ارمنستان، نایب قهرمان اروپا شد‌. کمی بعد در تورنمنت پادوبنی در وزن ۵۷ کیلوگرم مقابل زائور اوگوئف، قهرمان المپیک و جهان از روسیه قرار گرفت که شکست خورد‌.
در این وزن، آمریکایی‌ها با نفر اول خود یعنی ویتالی آروجا به میدان خواهند آمد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز نماینده ای نداریم و ملی‌پوش جهانی ما، رحمان عموزاد خواهد بود. این وزن، از شلوغ ترین اوزان حال حاضر است و در همین تورنمنت هم چهره‌های مطرحی حاضر هستند. یکی از این چهره‌ها اسماعیل موساکایف است. کشتی‌گیر اهل کاباردینو_بالکاریا که با دوبنده‌ی مجارستان کشتی می‌گیرد و دو برنز جهان و نقره‌ی اروپا را در کارنامه دارد. همچنین تومور اوچیر از مغولستان که برنز جهان و نقره‌ی آسیا را کسب کرده است و در دو سال گذشته، پیشرفت خوبی از خود نشان داده است. تیم آمریکا هم با نفر اول خود، یعنی نیکولاس لی، به این رقابت می‌آید. لی در انتخابی تیم ملی آمریکا موفق شده بود یانی دیاکومیهالیس، نایب قهرمان سال گذشته‌ی جهان را شکست دهد‌.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، دو نماینده خواهیم داشت. این دو نفر امیرمحمد یزدانی و محمد بخشی هستند و این تورنمنت، برای آنها نقش انتخابی را خواهد داشت. یزدانی نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱ است و محمد بخشی نیز در جام جهان پهلوان تختی به مدال طلا رسید‌.
از چهره های مطرح در این وزن، ارنازار اکماتالیف از قرقیزستان است که دو مدال نقره‌ و برنز جهان را در کارنامه دارد و قهرمان امیدهای جهان نیز هست. وی همچنین سال گذشته نایب قهرمان آسیا شد. او پیش از این دوبار با امیرمحمد یزدانی کشتی گرفته که یک بار برنده شده و یک بار هم شکست خورده است‌‌. احتمال دارد این دو نفر برای بار سوم در این تورنمنت با هم مواجه شوند‌.
آمریکایی‌ها در این وزن، نفر اول خود یعنی زِین رترفورد را نیاورده‌اند و ژوزف مک‌کنا نماینده‌ی آنها خواهد بود.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، ما نماینده‌ای نخواهیم داشت و اکثر مدعیان درجه یک این وزن نیز در این تورنمنت غایب هستند‌. از اسامی مطرح در این تورنمنت، نورکوژا کایپانوف نایب قهرمان جهان از قزاقستان میباشد. تیم آمریکا نیز با جولیان رامیرز در این رقابت حاضر خواهد شد و کایل دِیک، نفر اول آمریکا، غایب است.

در وزن ۷۹ کیلوگرم، شاهد رقابت سنگینی خواهیم بود. نماینده‌ های ما یعنی محمد نخودی و علی سوادکوهی، هر دو عنواندار هستند‌. نخودی که دو دوره نایب قهرمان جهان شده است، و سوادکوهی هم قهرمان و نایب قهرمان و نفر سوم آسیا بوده و سابقه‌ی شکست دادن بزرگان زیادی را دارد، از جمله نخودی که در جام جهان پهلوان تختی نیز مغلوب او شد‌. این دو در این تورنمنت برای کسب دوبنده‌ی تیم ملی رقابت خواهند کرد.
آمریکایی‌ها با نفر اول خود یعنی چنس مارستلر حاضر خواهند شد‌‌ مارستلر در انتخابی آمریکا از سد جردن باروز افسانه‌ای گذشت و ملی‌پوش آمریکا در مسابقات جهانی خواهد بود‌‌. او قبلا هم با نخودی و سوادکوهی کشتی گرفته که مقابل سوادکوهی پیروز شده اما با نخودی با اختلاف باخته است‌.
از دیگر چهره‌های مطرح این تورنمنت در ۷۹ کیلوگرم، آوتاندیل کنتچادزه از گرجستان می‌باشد که نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ است. بولات ساکائف از قزاقستان نیز حاضر است که قهرمان آسیاست.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، ما نماینده‌ای نداریم و حسن یزدانی، دلاور نامدار کشتی ایران، ملی‌پوش مسابقات جهانی خواهد بود.آمریکا نیز با نفر اول خود، یعنی دیوید تیلور، به این رقابت نیامده است و ماکسیموس هال را به میدان خواهد فرستاد. از دیگر اسامی مطرح و آشنا، دائورن کُرُگلیف است‌.
کشتی گیر داغستانی فنی و تکنیکی و بسیار با تجربه که در رقابت های جهانی ۲۰۱۸، رقیب مستقیم حسن یزدانی و دیوید تیلور بود‌. او اکنون با دوبنده‌ی یونان کشتی می‌گیرد. از عناوین او، دو مدال طلای قهرمانی اروپا، طلای بازی‌های اروپایی، طلای جام جهانی انفرادی، دو طلا و یک نقره‌ی قهرمانی روسیه و سه طلا، یک نقره و سه برنز جام یاریگین است‌. او عنوان‌دار تورنمنت‌های مهم بین‌المللی نیز می‌باشد‌.
همچنین مایلز امینه از سن مارینو، دارنده‌ی برنز المپیک و طلا و نقره و برنز اروپا، شاگرد مطرح سرگئی بلوگلازوف، در این رقابت حاضر است‌.
همچنین ابوبکر آباکاروف، کشتیگیر داغستانی که نماینده‌ی آذربایجان است و برنز جهان و نقره و برنز اروپا را در کارنامه دارد، قرار است در این تورنمنت کشتی بگیرد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، نفر اول ما یعنی کامران قاسم‌پور، به دلیل مصدومیت قرار نیست کشتی بگیرد و امیرعلی آذرپیرا جایگزین او شده است. این می‌تواند فرصتی برای او باشد تا با نفر اول آمریکا در این وزن، یعنی زاهید والنسیا، مبارزه کند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، ما کشتی‌گیر اعزام نکرده‌ایم و ملی‌پوش جهانی ما مجتبی گلیج خواهد بود‌. اما این وزن در این تورنمنت، سطح بالایی خواهد داشت و کایل اسنایدر، قهرمان المپیک و جهان از آمریکا، قرار است به میدان برود‌. همچنین ماگومدخان ماگومدوف، کشتی‌گیر اهل داغستان که نماینده‌ی آذربایجان است و دارنده‌ی برنز جهان و نقره‌ی اروپا است؛ به همراه ولادیسلاو بایتسایف، نماینده‌ی مجارستان که او هم روسی‌الاصل بوده و اهل اوستیا است کشتی‌گیر‌ عنوان‌داری است، در این رقابت حاضر‌ هستند. همچنین گیوی ماتچاراشویلی، قهرمان اروپا از گرجستان، در این تورنمنت به میدان می‌رود‌.

رقابت وزن ۱۲۵ کیلوگرم، بدون حضور مدعیان اصلی برگزار خواهد شد. آمریکا نفر اول خود یعنی گیبل استیوسن را نیاورده و به جای او، میسون پاریس به روی تشک خواهد رفت‌. همچنین آبراهام کونیدو، کشتیگیر‌ کوبایی که نماینده‌ی ایتالیا می‌باشد نیز در این وزن حاضر است. او پیش از این و در وزن ۹۷ کیلوگرم، به مدال برنز المپیک و جهان و اروپا رسیده بود اما اکنون به وزن بالاتر آمده است.

رقابت‌ها‌ی کشتی آزاد این تورنمنت، از روز پنجشنبه بیست و دوم تیرماه آغاز می‌شود.
روز پنجشنبه رقابت اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار می‌شود و روز جمعه، نوبت به اوزان ۶۱، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم می‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.